Jänis ja Susi -hippa

Leikin ohjeet

Leikissä on rajattu alue, jossa pitää mahtua pomppimaan ja konttaamaan. Leikin aloittava Hippa on susi, joka konttaa lattialla jahdaten karkuun pomppivia jäniksiä. Jänikset pomppivat sutta karkuun tasajalkaa (tai muulla tavalla). Jos susi saa jäniksen kiinni, muuttuu kyseisestä jäniksestä sudelle kaveri (Hippoja on nyt 2). Kiinni jäänyt jänis siis menee kontilleen ja alkaa jahtamaan muita jäniksiä. Leikki jatkuun niin pitkään että kaikki jänikset ovat muuttuneet susiksi.

Lisätietoja

- Leikkiin voi kehittää tarinan, jolla voi alustaa leikin.
- Aluetta voidaan pienentää kesken leikin, jos hippa/hipat ei tunnu saavan jäniksiä kiinni.
- Susia voi olla aluksi yksi tai useampi
- Liikkeitä voidaan vaihdella ryhmän tarpeen/taitojen mukaan. (pomput, loikat, juoksu yms.)
- Leikkiä voidaan maustaa "jännittävällä" musiikilla tai valoilla.
- Leikkiin voidaan rakentaa erilaisia esteitä tai ratoja.

Tämän leikin ovat kehitelleet Tampereen Yliopiston Varhaiskasvatuksen opettajaopiskelijat.

Ilmoittaja

Biwiski

Kategoriat

  • 3-6 -vuotiaille
  • Ryhmäleikki
  • Liikuntaleikit
  • Alle 5 minuuttia
  • 5-15 minuuttia
  • pieni sisätila (esim. luokka)
  • iso sisätila (esim. liikuntasali)