Maahan piirretään suuri ympyrä ja yksi leikkijöistä valitaan kiertäjäksi. Muut asettuvat ympyrän ympärille kasvot keskustaan päin ja piirtävät itselleen pienen ympyrän pesäksi.
Kiertäjä kulkee ympyrää pesässä olevien takana kädessään jokin pieni esine esim. kivi tai keppi. Hän yrittää pudottaa esineen jonkun pesään tämän huomaamatta ja jatkaa sen jälkeen matkaa koko kierroksen vallatakseen itselleen pesän, johon juuri pudotti esineen.
Se, jonka pesään esine on pudotettu, poimii esineen ja lähtee juoksemaan ympyrää vastakkaiseen suuntaan kiertäjän kanssa. Pesän valloittaa se joka siihen ensimmäiseksi ehtii ja toinen jatkaa kiertäjänä.
Ympyrän keskellä on tervapata. Siihen joutuu, jos kurkistaa selän taakse ennen kuin kiertäjä on mennyt ohi tai jos ei huomaa pudotettua esinettä tai kiertäjä ehtii kiertää kierroksen ja palata pesälle ennen kuin toinen on ehtinyt lähteä liikkeelle. Tervapadasta pääsee pois, kun seuraava joutuu sinne tai kiertäjä on vaihtunut kolme kertaa.